Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Wednesday, March 02, 2011

O +ve

'ko darah apa tun?'
'O, asal?' aku tau dia pun darah O.
'ko pemurah tak??'
'hah?asal tanya??' ada pulak manusia yang ujub karang.
'tak, saja je. alang ada dengar kat radio ari tu, dia ada sebut pasal orang darah O. Orang tu cakap orang darah O ni pemurah orangnya, tak kedekut'
'iye ke?'
'ko pemurah tak??'
'karang orang cerita karang, pahala berkurang pulak' nada eksyen sikit, ada la tu pahala dah kena cut di situ


Dulu first time pegi buat medical check-up. Pegi check blood group, tersengih-sengih aku bila dapat kertas result bertulis huruf O besar. Bukan gred B, macam selalu nampak dalam result exam. Bersungguh aku menyengih, rasa macam baru lepas dapat keputusan exam cemerlang.

4 comments:

angah said...

i darah B(aik). harap maklom

Petiais said...

mak B ayah B.

haha rasa sedih dapat B dalam exam amat perit, trauma kalau result darah pun B. lol

suntek said...

haa..pape nnt boleh la cari awk..awk kan pemurah..hohoho

Petiais said...

aku makan main bedal je, kalau sanggup ambik darah aku yg macam2 ada. silakan ;p