Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Sunday, November 07, 2010

bila lupa

Dah hujung-hujung semester, tekanan memang kemestian dilalui ah. Untuk orang macam aku je la, orang yang dah prepare awal2, apa pun lancar je. Masing-masing invi kat YM. Lepas tu bila ada orang serkap jarang tegur, pergi respon, boleh lupa la pulak kan, tadi kau invi.

Untuk lari dari situasi yang menekan, aku ajak 2 member aku buat assignment kat rumah akak aku. Memandangkan akak aku pun tak ada, selesa la mungkin. Bermalam la kami malam tu di sana. Aku dah mabuk2 mengantuk, yang gigih lagi tengok screen, kawan india aku.

Dalam pukul 2, PAP! Tv tertutup. Lampu terpadam. Sepi. Terkedu sebab tak pernah aku bayangkan blackout. Terkebil-kebil kitaorang dalam gelap bercahayakan sikit lampu laptop aku, memandangkan bateri laptop aku sorang je tak condemn, bukan brand toshiba.

aku: 'Huh.baru nak segar buat assignment, haih blackout pulak. Tak penah pulak blackout kat sini. Ni first time ni. Aku rasa akak aku pun tak pernah experience blackout kat rumah dia sendiri pot pet pot pet pot pet.'

Senyap ruangan sekejap. Bila semua siap2 nak baring, dengan nada redha
punitha: Takpe lah, tak ada rezeki nak buat assignment malam ni la tu.

Dia lagi terima qada dan qadar dari aku~


------------------------------------------------------------------------------

Navin orang sikh. Kepoh sikit, nak panggil aku kalau tak melaung nama aku tak boleh.

'Eh awak tau ke saya ada join club, pot pet pot pet pot pet pot pet pot pet, sekarang ni ada banyakkk duit balance dalam simpanan club yang saya join ni. Tak tau nak abis kan macam mana.. Ingat nak habis kan buat makan2 '

'(senyap mendengar)'

'You tau ke , kedai makan2 yang mahal2?'

'(senyap lagi sambil buat muka berfikir) mesti habiskan ke? (rasa payah pulak nak pikir jadi jawab soalan dengan soalan)'

'Ye la nanti tak habis duit tu, ada yang tersimpan ke apa ke, unfair la kan. So nak habiskan semua sekali.
lebih afdhal la kan'


Orang kata kawan-kawan mencerminkan diri kita. Tiba-tiba la pulak kan.

2 comments:

sayaERLISA said...

hahh! belum ape2 aku sudah rindu kwn2 aku... =(

Petiais said...

kamuERLISA,
ya aku pun