Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Sunday, November 22, 2009

suka ria cuti semester




Sudah hujung latihan kerja, aku jadi makin malas. Semangat pekerja berdedikasi meletup-letup masa mula-mula je. Hehe. Lagi tiga minggu, aku perlu harungi waktu kerja dengan men youtube demi memenuhi masa senggang. Jumaat kelmarin, tengah aku sibuk baca berita online, lagu soulful berdendang. Telepon satu satu sekupang aku vibrate beria-ria. ~ShaUM calling....~

'elo' terus-terus elo, tak reti nak bersalam tul.
'ha assalamualaikum, zeera ni. Kitaorg on the way nak ke rumah awak'
'hah?! datang umah aku?! betui ke ni?!'
'betul la ni. kitaorg kat tempat beli tiket bas ni'
'hah?!ya Allah aku lupa korang nak datang!'

Tak sedia langsung mental rohani nak sambut diaorang. Nasib minah ni call pagi, sempat jugak aku kemas-kemas rumah masa rehat lunch. Fiuh!

'bas kitaorang delay la. our bus supposed to be at 3 pm but delay to 6 pm la '
'tipu la ko'
'no! really!'
'ek?o ke.hm. takpe la gitu.' hati sangat suci dengan mempercayai kata-kata punitha.
'eh. aku tipu je la'
'tipuu la akuuu. lantak kome.karang elok patutnya aku tunggu kome kat stesen pukul 6, aku datang stesen kul 10 karang. ha merana kome nunggu aku.'
'Oo! kureng ajar ye. tunggu kau. nanti sampai sana ko kena dengan aku.' punitha ugut aku.
'hek ele. berani la ko. karang aku tak nak ambik kome baru tau.aku bior ko kat stesen bas.'
'kurang asam!'



eh! eh! shaaa!!!! tahaann!! tahaan!! jangan kasi tumbangg! aku dah pesan kat hang jangan pegang! tengok!

tahniah lah kepada cik zeera kerana sanggup mengambil risiko menghampiri bangunan reput ini. Wa caya sama lu lah!


Sha, Punitha, dengan Zeera tiba waktu maghrib. Solat dulu ar kan, baru la senang hati gendang gendut tali kecapi kan. Bersimpati pada kawan-kawan yang sanggup susah payah datang tempat aku, aku belanja bawak diaorang makan. Kitaorang makan kat spot ngadap menara condong. Excited aku tengok diaorang ada depan mata aku, kat kampung aku pulak tu. Agaknya pelik tengok kitaorg berempat seperti wajah asing, akak si pengambil order makanan bertanya.

'Dari mana ni semua?'
Kagum dengan tempat asal masing-masing yang jauh berbatu antara kampung masing-masing. Kelantan-Selangor-Johor. Tahu lah dia kami student yang datang ke situ bertujuan nak berjalan2. Rancak dia bercakap dengan depa 3 orang, dia tak tanya pun aku dari mana. Aku perhatikan aje.Tiba-tiba terbenak persoalan di hati akak si pengambil order.

'La datang sini buat apa? bukanya ada apa2 pun.' bunyi macam agak kecewa dengan rancangan kitaorg berjalan keliling teluk intan yang takde ice skating cam kat sunway pyramid, takde taman tema cam kat sunway lagoon.
'eh! eh. ada!ada.......ada rumah saya.'

'eh kamu asal sini ke?la padan la(la patut la).'

Kecoh sha zeera punitha bila tak nampak pun menara condong itu condong. Bising wa cakap lu. Kata aku, dari sudut yang betul baru la nampak. Tapi depa dok kecoh kata 'tak condong pun! tak condong pun!'. Hadoi la.



Tak condong pun menara condong nih?!

Kat rumah aku, masing2 letak beg. Beg Zeera usah kata, macam dah nak menetap kat rumah aku je. Tuala mandi aku hulur kan pada punitha. Sha sudah tengok aku dengan jelingan maut. Aku tengok kat tangan dia, dah ada tuala dia sendiri kat tangan dia.

'aiseh, sorry korang. hehe.aku lupa nak cakap korang tak payah bawak semua tuh!'
'tau takpe. penat aku bawak.'
'la benda-benda cam tu lain kali tak yah la angkut apa la.'

Sibuk-sibuk masing2 keluarkan barang dari beg menyelongkar mencari baju tido, aku perhatikan dari belakang. Shing! Nampak satu bungkusan.

'MAK AIH SHA! TOILETRIES PUN KO BAWAK! RUMAH AKU ADA SABUN LAAA'


Beraksi ke toilet bersama toiletries(shampoo+conditioner+scrub+facial wash etc) sha.

6 comments:

SUNtek said...

3 ari x cukup...kne smggu..

Petiais said...

aku yang letih layan kome, :p

mynameisqiqi said...

wei aku nak g gak~!!!! uwaaaaa

shaYgDisebut2 said...

hahaha....
aku mmg bwk toiletries aku ke mane2.. even umah akak aku pown... =P
weh, len kali kite p trip lg ea...

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Petiais said...

timie,

mcm ko tak kenal aku :))