Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, December 01, 2006

kenangan terindah

1 DECEMBER
pagi tu... hati rasa berdebar..'ah buat dek jer'

WAJIB:

malam tu kitaorg wajib ke surau perdana.. ntah kenapa kitaorg2 satu floor nih malas nak pegi bukan aper penat sbb class pack betul! pastu aku pun lepak2 sat penat nyer pasal ngan kekawan aku yg lain dlm kul 8 mlm..aku plan nak selak bende2 lain dulu sbelum study..aku duk kat bilik member aku ..tgh2 waktu yg aman tetibe member aku dtg terjengket2 ke bilik yg aku duk tuh..

aku dgr felo serbu ar weh
maner ko tau?
tak tau maner aku tau tapi aper lagi ?!sembunyi ler!!
( member aku inform satu floor(geng kitaorg ar))

semua org begerak pantas..
selipar sorok.pintu kunci.lampu tutup.kumpul tgh bilik.jari telunjuk di mulut.shhhh...

felo tuh tutup main suis.hampeh tul.mmg tercbr ar jugak.dah alang2 nyorok trus ar dok dlm tuh aper lagi.bergelap.berpanas.berbisik.gelak berdecit.kehkehkeh.maner leh kuat2 buat nyer felo buka pintu kitaorg.mmg jatuh gak ar maruah aku kat lantai .
kitaorg bersembang gune key plg rendah kahkah.klakar giler.nak main hp pun tak leh.lampu dia 'terang lagi bersuluh fiuh' lamer ar kitaorg mcm tuh.sampai bebudak lain balik dari surau baru kitaorg blh kuar buat2 'muker balik surau' kehkehkeh..

KANTOI:

dah terang tuh aku sambung balik aper yg aku buat sumer berjalan normal sampai la member ak nih nak pinjam liquid

weh ade liquid(mate tercari2)
ade sat ak ambik(aku pun bangun nak gi bilik aku)

tgh aku berjln nak g bilik aku .nak pusing tombol.sambil mata aku tertancap pada selipar yg sedikit asing di depan pintu bilik aku.aku yg hati bersih dan bersangka baik ini pun bukak pintu tanpa rasa aper2.sebaik aku bukak pintu..

WAAA..alamak da kantoi
(aku tgk dlm bilik aku ade 8-9 org tgh membancuh..dan aku nampak bende tuh sume org dlm tuh usaha nak sorokkan)
korang buat aper nih(kengkonon aku tak nampak le)
ko tak nampak?
ah da kantoi jom ar serang skarang aper lagi
arr..arr ..aku tak nampak aper APEEE!!!!!(aku pecut kuar bilik lari tingkat 3 ..aku kat tingkat 2..sumer member aku kejar aku..aku mcm org kene kejar hantu tgh aku lari)
woi separuh jaga tangga belahh saneee!!!
WAAAA TAK NAK!TAK NAK!! TAK MAU!!!(aku panik sbb sumer org kejar aku.aku lari.laju.pantas.kilat.panik.aku ingat nak lari tangga hujung tapi aku teringat ade mmber aku menunggu kat sane aku tgh lari2 tuh skali nmpak ade pintu bilik terbukak.aper lagik aku masuk dgn kaki ayam tadi.tutup pintu .sandar sambil mencangkung belakang pintu.aku tgk dlm bilik tuh sumer muker terkujat.)
ERK.tumpang bilik yerr..(muker aku pucat tak de warna)

tok!tok!tok!tok!
(aku tgk budak dlm bilik tuh nak bukak pintu)
Jgn!jgn!
kawan saya yg kat luar tuh
(aku kasi dia bukak skit.aku tgk kawan aku terjengol kat pintu.ah member aku member budak tuh jugak)
TAK NAK!!TAK NAK!!
alah li ko tak leh lari maner sumer org dah tunggu kat luar dah
(dlm aku jerit tak nak member aku 3 org pegang tgn ngan kaki aku .adus aku terperangkap tak leh lepas.diaorg angkat aku cam lembu nak kene panggang.diaorg angkat aku ramai2 bawak aku turun ker aras 2 balik.pstu bwk gi toilet)
JGNNN LETAKKK AKUUU ATASSS LANTAIII TOILETTTT NIIIIIIIIIIIII!
(PAP!diaorg letak aku ..BUSSSHHHHHHH!!!!aku kene SIMBAHHHHH NGAN AIR BUSSSUUUKKK GILERRRR)

HAPPPYYYY BBIIIRRRTHHHDAYYY!!!!!

aku lak:TAK GUNNNEEEEEEE

RAMUAN AIR SIMBAHAN---
kurma expired
milo
nestum
roti expired dah berkulat
dll(ade yg diaorg tak ckp)

7 comments:

Anonymous said...

hahahaha.
kejam gila.
tapi still ok, sbb boleh terus mandi.
hahaha

zwitterion said...

haha..apepun..happy belated b'day

blackpurple @ jowopinter said...

Tak sempat aku nak wish kau... Selamat la ekk...hahaha

Petiais said...

ron97,
tapi riuh wo satu floor..sbb kan suara aku kahkahkah

zwitterion,
hehe thanks

sigelugoq,
pakai pakai hehe thanks

blackpurple,
time kasih ler..hehe

Anonymous said...

Salam,

Lambat ucap selamat ni...apa pun, moga terus maju jaya dalam apa jua yang diceburi :)

Lagu latar, saya suka ...

Anonymous said...

adehdehdeh...sakit perut la gelak...miss my oll dayz at uni...

Petiais said...

lah,
thanks lame nye da tak bukak blog ni

bunga rampai,
saya pun suka lagu latar nih hehe..

mawar,
geli abis ngan lantai toilet tuh walaupun bersih sbb dia toilet ttp kategori was2..haha