Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, March 28, 2006

fikir sebelum bertindak?!

petang ini saya lapar
lantas idea membuat 'ginger bread' terlintas..

dgn tangkas bhn disediakan maka tibalah saat menggoreng..
saya menggunakan sudu sbg sudip..
'AH ROTI KU KOYAK' saya merungut tatkala melihat roti yg digoreng terkoyak di tgh kerana sudu besi yg saya pakai..

muncul idea lain difikiran..
tanpa teragak2 sudu diletakkan di tepi ..
lengan baju saya tarik hingga ke siku..
4 jari tgn kanan saya..saya keluarkan..ibu jari dilipat ke dlm
laju ke4 jari saya letakkan di atas roti yg sedang saya goreng..
'AH SAYA MENGALAMI DEJA VU,SESUATU YG BURUK BAKAL BERLAKU'
tepat skali keempat jari saya melecur sedikit..aduss
'KENAPA LAH BENDUL SGT PAKAI JARI'saya bisik sendiri

sudu dipakai semula..

roti keempat saya goreng..
'AH LETIH 'tgn saya terasa lenguh
tanpa teragak2 saya letakkan pergelangan tgn saya diatas mulut kuali..
'AH?!'
saya terlupa saya sedang menggoreng..

13 comments:

Anonymous said...

GT suka makan roti telur.. pun pakai tangan ketika menggoreng pasal tak pandai pakai kaki..

Sir Mute Key Chicks said...

oit.oit. aku pakai baju n seluar jer.
haha.
lagipon aku tak suka ginger bread. tak best. aku lebih suka buat sardin roll. di balut pula dengan telur.mmmpphhh..memang sedap makanan orang bujang.

blackpurple @ jowopinter said...

kalau roti gardenia.. enak dimakan begitu saja.....

Petiais said...

gitarkapok,
saya pakai roti murah,maka rongga udaranya adalah lebih besar dari gardenia..erk..risiko cedera menggunakan tgn adalah tinggi

semut,
satu hal pulak nak pergi beli sardin..(tepuk dahi)

blackpurple,
erk..pasal saya tak pakai roti gardenia..saya goreng..hehe

Anonymous said...

dulu..
aku seperti kau juga
dulu..

Unknown said...

biasa la tu... nasib baik aku tak reti memasak... hihi..

Petiais said...

ron79,
dulu?
anda bayi 80-an atau 70-an..
saya bayi zaman kuno juga..

Sir Mute Key Chicks said...

oo..kamu bayi zaman kuno..kuno sangat ker

Sir Mute Key Chicks said...

aku juga bayi zaman kuno..haha

Anonymous said...

aku?
bayi 80-an
awal 80

Wirawan Terulung said...

banyak sangat benda yg menghuni akal fikiran. sehingga terleka di bawa oleh fikiran yg entah di mana jejaknya pasal tu ler tangan hang melecur...

lenkali--> CONSENTRAIT....:D

Sir Mute Key Chicks said...

aku bayi 80an..haha.tiba-tiba menyampuk

Anonymous said...

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.
» »